سامانه شهدای دیار سربداران تعداد شهدای دیار سربداران 2004 نفر

شهید علی اصغر کریم آبادی

شناسه شهید : 402441

نـام پـــدر : حسین

تاریـخ تولد : 1349/1/15

اصالت : جوین - روستای کریم آباد

سن : 17 سال

شغل : جهادگر

مذهب : شیعه

تاهل : مجرد

تحصیلات : سوم دبیرستان

وضعیت در سازمان : جهادگر

مسئولیت : رزمنده

تاریخ شــهادت : 1366/4/21

مــحل شـهادت : جزیره مجنون

محل تدفین : جوین - روستای کریم آباد - گلزار مطهر شهدا

پرینت مشخصات شهید

شهید علی اصغر کریم آبادی فرزند حسین در سال 1349 در روستای کریم آباد از توابع شهرستان جوین چشم به جهان گشود . دوره تحصیلی ابتدایی و راهنمایی را با موفیقت در زادگاهش سپری کرد و برای ادامه تحصیل راهی شهر سبزوار شد و در دبیرستان مشغول تحصیل شد. جوانی مهربان و صمیمی بود به پدر و مادر خود احترام می گذاشت در انجام امور مختلف با آنها مشورت می کرد . در برابر سختی ها و کمبودها صبر و مقاومت داشت. کارهای خود را به عهده دیگران نمی گذاشت . بر کارهایش نظم و انضباط حاکم بود . در سلام کردن بر بزرگترها سبقت می گرفت و مورد احترام همگان قرار داشت.
اهل نماز اول وقت و روزه بود . در نمازهای جمعه و جماعت شرکت می کرد . بسیار به مسجد می رفت و به خواندن قرآن و کتب دعا علاقه داشت . به حلال بودن اموالش اهمیت می داد . به ائمه اطهار (ع) ارادت داشت و در زندگی به آنها متوسل می شد ، در مراسم و مجالس مذهبی و محافل سوگواری سیدالشهدا (ع) شرکت می کرد . در تظاهرات و راهپیمائی ها شرکت می کرد . به اعلامیه ها و سخنرانی های حضرت امام(ره) گوش می داد عضو فعال پایگاه بسیج دانش آموزی بود . در جوانی به استخدام جهاد سازندگی درآمد و در آبادانی روستاهای محروم تلاش می کرد .ایشان در سال 1366 از طریق جهاد سازندگی به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد و سرانجام در تاریخ 66/4/21 در منطقه جزیره مجنون بر اثراصابت ترکش توپ به سر به شهادت رسید. پیکر پاک و مطهرش پس از تشِیع باشکوه در زادگاهش به خاک سپرده شد.

اطلاعات مندرج برگرفته از اسناد و مدارک موجود در پرونده شهدا می باشد. لذا در صورت مغایرت و یا جهت تکمیل تر شدن اطلاعات آن، چنانچه عکس، نوشته، خاطره، اسناد تولد و شهادت و ... دارید از طریق این لینک می توانید اطلاعات خود را ارسال کنید.