سامانه شهدای دیار سربداران تعداد شهدای دیار سربداران 2004 نفر

شهید علی اکبر نامنی

شناسه شهید : 402131

نـام پـــدر : حسین

تاریـخ تولد : 1346/1/10

اصالت : داورزن - روستای نامن

سن : 21 سال

مذهب : شیعه

تاریخ شــهادت : 1367/4/21

مــحل شـهادت : مهران

پرینت مشخصات شهید

شهید علی اکبر نامنی فرزند حسین در سال 1346در روستای نامن منطقه داورزن سبزوار به دنیا آمد
تحصیلات ابتدائی را با موفقیت در زادگاهش گذراند اما به خاطر کمک به درآمد خانواده ترک تحصیل نمود و به کارهای کشاورزی و دامداری مشغول شد.
او جوانی آرام و مهربان بود. به بزرگترها خصوصا والدین خود احترام می گذاشت و در سلام کردن بر آنهاسبقت می گرفت. در کمک کردن به نیازمندان و مستمندان کوتاهی نمی کرد. در کارهای خیر پیشقدم می شد . کار خود را به عهده ی دیگران نمی گذاشت و بسیار رازدار و وفادار بود کمتر عصبانی می شد و در برابر سختیهاو کمبودها صبر داشت و به خدا توکل می کرد.
اهل نماز اول وقت و روزه بود. در نمازهای جماعت شرکت می کرد. بسیار به مسجد می رفت و با قرآن و کتب دعا مانوس بود. و از نوجوانی به گرفتن روزه علاقه داشت .دوستدار خاندان عصمت و طهارت(ع)بود و در مراسم مذهبی و مجالس سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع)شرکت می کرد.
در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی در تظاهرات مردمی علیه رژیم شاهنشاهی شرکت می کرد. اعلامیه ها و تصاویر حضرت امام را بین مردم توزیع می کرد. و برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی تلاش می نمود.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در اغلب صحنه های انقلابی حضور می یافت. عضو فعال پایگاه بسیج بود. در گشت زنیهای شبانه جهت تامین امنیت روستا حاضر می شد . در تشییع جنازه شهداشرکت می نمود و در جمع آوری کمکهای مردمی و ارسال آنها به جبهه ها تلاش می کرد.
علی اکبر نامنی برای انجام خدمت سربازی از طریق ارتش جمهوری اسلامی به مناطق عملیاتی اعزام شد.
در مدّت حضور در جبهه در عملیاتهای متعددی شرکت کرد. روحیه ایثارگری بالایی داشت و به جای رزمندگان دیگر نگهبانی می داد.
او سرانجام در سال1367در منطقه مهران براثر اصابت گلوله دشمن به فیض شهادت نایل آمد.
پیکر پاکش را بعد از تشییع با شکوهی در زادگاهش به خاک سپردند.

اطلاعات مندرج برگرفته از اسناد و مدارک موجود در پرونده شهدا می باشد. لذا در صورت مغایرت و یا جهت تکمیل تر شدن اطلاعات آن، چنانچه عکس، نوشته، خاطره، اسناد تولد و شهادت و ... دارید از طریق این لینک می توانید اطلاعات خود را ارسال کنید.